wtorek, 6 sierpnia 2013

Zmiany na Facebooku

Nie tak dawno temu opisałam sposób na odzyskanie możliwości korzystania z sond i ankiet na Facebooku, ale już po 48 godzinach FB kolejny raz "ukręcił im łeb". Co ciekawe, grupy (odpowiedniki Google Plusowych społeczności) w dalszym ciągu mogą bez przeszkód korzystać z opcji "zadaj pytanie"...

Czemu Facebook postanowił kolejny raz utrudnić menadżerom profili firmowych przeprowadzanie sondaży? Na to pytanie chyba nikt poza adminami FB nie zna odpowiedzi. Ale za to, być może na otarcie łez, otrzymaliśmy całkiem ciekawe narzędzie pozwalające na analizowanie zaangażowania fanów czy śledzenia ich aktywności (łącznie z "podglądaniem" w jakich godzinach zazwyczaj są oni online).

nowe statystyki na Facebooku
Bardzo skromny fragment prezentujący nowe statystyki dla profili firmowych Facebooka

Tym rozbudowanym statystykom na pewno warto się przyjrzeć bliżej (postaram się opisać je jeszcze w tym tygodniu), zastanawia natomiast kierunek, w którym podąża Facebook. Biorąc pod uwagę dodatkowe modyfikacje wprowadzane przez portal (mające "odfiltrowywać" niewłaściwe dla odbiorców reklamy czy treści), FB chyba zaczął cierpieć z powodu wszechobecnego spamu i postanowił zadbać o swoich użytkowników - jednocześnie pokazując, że jest serwisem, w który warto inwestować i dobrym partnerem dla przedsiębiorców z różnych branż.

Jeśli uda się wdrożyć planowane zmiany, wróci możliwość przeprowadzania sond i ankiet (kto wie, może bardziej zaawansowanych?), a do tego sposób rozliczeń za reklamy zacznie mieć "ręce i nogi" (faktury zbiorczej na koniec miesiąca, póki co, uzyskać się nie da - przynajmniej według mojego stanu wiedzy, a jeśli się mylę, błagam o oświecenie!), to może Facebook wróci do łask tych, którzy już położyli na nim krzyżyk?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz