sobota, 21 września 2013

Szkolenie w Katowicach - Google AdWords i Analytics

W serwisie Critical.pl pojawiła się dziś relacja ze szkolenia WHS i BHS, które w ubiegłym tygodniu przeprowadził w Katowicach +Artur Strzelecki i +Tomasz Wieliczko. Do Marcina dołączył się również Sebastian, dodając własne spostrzeżenia w websem.pl. Postanowiłam uzupełnić ich relacje o własne wrażenia z pozostałych zajęć, w których miałam przyjemność uczestniczyć.


We wtorek 17.09.2013 Artur poprowadził szkolenie z Google Analytics. Narzędzie niby dobrze wszystkim znane, a jednak kryjące w sobie ogrom możliwości. Bycie na bieżąco z GA nie jest sprawą prostą, do czego zresztą przyznał się sam Artur odkrywając nawet w trakcie szkolenia nowe funkcje (i tym samym automatycznie urósł w moich oczach, bo nie każdy jest równie skłonny do przyznania "O, to coś nowego. Będę musiał się temu przyjrzeć w czasie przerwy"). 

Podczas zajęć przeanalizowane zostały m.in:
  • definiowanie celów
  • tworzenie nakładek
  • tworzenie i śledzenie zdarzeń w witrynie
  • modyfikacje kodu GA w zależności od potrzeb własnych
Z dużym zainteresowaniem wysłuchałam informacji odnośnie zliczania odwiedzin na stronie - niby sprawa jasna, prosta i przyjemna, a jednak niewielkie detale całkowicie odmieniły moje spojrzenie na tę kwestię. Okazuje się, że jednak logika nie zawsze idzie w parze z pomysłami Google ;)

Artura miałam okazję pomęczyć dodatkowo po szkoleniu, zasypując lawiną pytań (jak się uczyć, to od najlepszych) i generalnie muszę przyznać, że jest to chyba najbardziej kreatywny w wynajdywaniu rozwiązań SEO człowiek, jakiego miałam okazję dotąd poznać. Niektóre jego pomysły są absolutnie genialne i wspomniał o nich również Marcin w swojej relacji (o której pisałam na początku).

Środa i czwartek (18.09-19.09.2013) upłynęły pod znakiem Google AdWords. Zajęcia poprowadziła +Kinga Gołębiewska - przesympatyczna i uzbrojona w potężną wiedzę z zakresu kampanii reklamowych Google. Pierwszy dzień szkolenia dotyczył podstaw tworzenia kampanii w AdWords, drugi koncentrował się na ich optymalizacji. Mieliśmy również okazję zapoznać się bliżej z przykładowymi pytaniami, na które narażony jest każdy chętny do zrobienia certyfikatu z AdWordsów ;) Na cały temat patrzyłam jednak z punktu widzenia jednostki siedzącej w promocji stron w wynikach organicznych i tutaj porozumienie bez słów nawiązałam z innym pozycjonerem, który również postanowił zgłębić kampanie reklamowe (pozdrowienia ślę pod adresem +Sławomira). Możliwość wykorzystania niektórych funkcji AdWords dla celów promocji stron w wynikach organicznych biła nas po oczach i wydobywała z nas zgodne "Ooooo!" przepełnione zachwytem.

Generalnie możliwość bezpośredniego kontaktu z pasjonatami SEO, którzy tematem żyją i oddychają, dodatkowo przemawia za bywaniem na szkoleniach SilesiaSEM. Wspaniała atmosfera, tworzenie niemal z marszu więzi z osobami, dla których SEO i SEM to prawdziwy żywioł, wymiana spostrzeżeń, opinii - tego się nie da ani opisać słowami ani w żaden sposób wycenić. Tego po prostu trzeba doświadczyć :) I mam nadzieję jeszcze nie raz pojawić się w Katowicach (choć połączenia z Łodzi są, delikatnie mówiąc, upiorne), choćby dla samego spotkania naprawdę mądrych i serdecznych ludzi, którzy dzielą moją pasję.

1 komentarz:

  1. skoro czytam właśnie, to wypada, żeby też pozdrowić :)

    OdpowiedzUsuń