Barry Schwartz z serwisu Seroundtable zwrócił w ostatni weekend uwagę na dwie, istotne dla właścicieli stron internetowych (oraz SEOwców) kwestie:
- częstotliwość wprowadzania przez Google aktualizacji w algorytmie
- sposób informowania o wprowadzonych zmianach
Jak Google komunikuje się z nami, maluczkimi, wiemy - zwykle przez Twittera. W swoim wpisie Barry zauważył jednak pewne nieścisłości w związku z owymi komunikatami. Google twierdzi mianowicie, że "drobne zmiany w algorytmie wprowadzane są codziennie" i jednocześnie, że Google informuje głośno jedynie o "zauważalnych przez użytkowników zmianach". Rzecz w tym, że nie wszystkie "drobne zmiany" przechodzą niezauważenie, z kolei te większe, nie powodują większych zawirowań w SERP (a przynajmniej nie wszystkie z nich).
Na wszelkie pytania, jakie zadawał Barry, uzyskiwał zwykle tę samą odpowiedź od Google (czyli zasadniczo tych parę słów, o których wspomniałam powyżej + odnośnik do https://www.google.com/search/howsearchworks/mission/web-users/, gdzie uzyskać można więcej informacji o misji wyszukiwarki - brzmi dumnie).
Google "przyznało się" jednocześnie (w komunikacie na Twitterze rzecz jasna), że w 2018 roku wprowadziło trzy istotne aktualizacje:
Ogólny obraz sytuacji, zarysowanej przez Schwartza, wskazuje niestety na to, że wszyscy działający w SEO mogą zapomnieć o klarownych komunikatach Google. I że nawet stosowanie zasady "jak nie da się drzwiami, spróbuj oknem" nie przynosi efektów w postaci wyciągnięcia od Googlarzy czegoś więcej niż "Jak jest duża zmiana to informujemy, a więcej pod adresem....".
Wyobrażenia większości osób zajmujących się optymalizacją stron i ich promocją w sieci, zebranych przez SeoStation we wpisie Gdyby Google zechciało mnie wysłuchać pozostają więc strefie marzeń sennych. O klarowności, transparentności, sensownej komunikacji na linii Google - branża SEO, możemy więc nadal wyłącznie śnić po nocach. A o tym, że nastąpiła znacząca zmiana w algorytmie wyszukiwarki, zapewne (tak jak dotąd) najpierw sami się zorientujemy, a potem uzyskamy (lub nie) potwierdzenie od Google.
Zainteresowanych artykułem, który 12.10.2018 roku napisał Barry, odsyłam do źródła: https://www.seroundtable.com/google-updates-us-on-updates-26507.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz