niedziela, 30 czerwca 2013

Kilka słów o promocji na Facebooku

Facebook od dawna pozwala na prowadzenie w portalu kampanii reklamowych, które (o ile są dobrze skonfigurowane), mogą zapewnić dodatkowy ruch na stronie. Dzisiaj jednak chciałabym poruszyć zagadnienia nie związane bezpośrednio z opcją w stylu "Pozyskaj więcej fanów", ale z równie (o ile nie bardziej) istotną.

Dość często spotykam się z dwoma pytaniami odnośnie profili firm na Facebooku:
1. Jak włączyć rekomendacje?
2. Jak promować konkretny post, a nie cały profil?

Dzisiaj na te pytania pozwolę sobie odpowiedzieć, rozjaśniając nieco sytuację.

Rekomendacje

Rzecz niezwykle przyjemna, pozwalająca na ocenę firmy/serwisu przez osoby, które zajrzą na profil ww. Wyglądają one tak:

Rekomendacje na Facebooku

Można oczywiście rozwinąć poszczególne opinie, dodatkowo je "lajkować" i tym samym wpływać na reputację ocenianej firmy czy serwisu. Pojawia się jednak problem, gdy na fanpage'u nie jesteśmy w stanie okienka z rekomendacjami odnaleźć. Co wtedy?

Facebook wymyślił sobie, że referencje możemy wystawić wyłącznie tej firmie, która w profilu poda swoją lokalizację. Żeby było ciekawiej, lokalizacja może być wzięta kompletnie z kosmosu (np. umiejscowimy sobie przedsiębiorstwo w szczerym polu i też będzie dobrze, ponieważ nikt z FB tego nie weryfikuje; z drugiej strony często Facebook ma problem z adresem jak najbardziej poprawnym i wówczas trzeba nieco pokombinować, żeby zechciał go wziąć pod uwagę - np. zamieniając hasło"lok." czy "m." na "/" w adresie). Jedyne, co jest tak naprawdę istotne, to wyświetlenie na mapce znacznika i umieszczenie go na głównej stronie fanpage'a. No dobrze, jak zatem to zrobić? Po kolei:

  • klikamy w "Informacje" o naszej firmie
  • klikamy "edytuj" przy zakładce "Podstawowe informacje"
  • uzupełniamy pola: adres, miejscowość, kod pocztowy
  • upewniamy się czy wygenerowała się mapa ze znacznikiem i czy FB nie wyrzuca żadnych błędów (jeśli wyrzuca, zwykle w związku z adresem, poprawiamy go do skutku - w ostateczności pozostawiamy sam numer budynku)
  • pod mapką zaznaczamy opcję "pokaż tę mapę na stronie"
  • zapisujemy zmiany
I gotowe: rekomendacje magicznie pojawiają się na naszym fanpage'u - teraz pozostaje uśmiechnąć się do Klientów o napisanie o nas paru ciepłych słów ;)

Promowanie konkretnego wpisu

Czasem promocja wybranego wpisu na tablicy jest sensowniejsza niż tworzenie odrębnej reklamy. Np. nasz sklep internetowy właśnie ogłosił promocję trwającą 24 godziny i chcielibyśmy dotrzeć z tą informacją do jak największej grupy odbiorców. Jak to zrobić? Prosto, pod warunkiem, że mamy przynajmniej 100 fanów. Dopiero wówczas opcja promowania konkretnych wpisów staje się aktywna:


Kliknięcie na opcję "promuj post" spowoduje, że pojawi się nowe okienko, w którym będziemy mogli zdefiniować ustawienia kampanii reklamującej wpis (trwać będzie ona dokładnie 24 godziny - decydujemy ile jesteśmy gotowi na taką promocję wyłożyć i ustalamy grupę docelową; wybrane parametry możemy dodatkowo zapisać i skorzystać z nich w przyszłości). Gdy okres promocji się skończy, otrzymamy informację na ten temat oraz możliwość kontynuacji promowania wpisu. 

Jest to całkiem fajna opcja, która pozwala naprawdę szybko rozpocząć reklamę konkretnego wpisu i która, odpowiednio skonfigurowana, potrafi przynieść całkiem dobre efekty, o czym miałam okazję przekonać się już niejednokrotnie. 

1 komentarz:

  1. pieknie dzieki za podpowiedz, własnie tego szukałem. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń